Saya berjaya mendapat jualan kuih raya RM1200 dalam satu malam,
tapi pengusaha-pengusaha kuih raya lain ketawakan saya...RM1200 je? 

Pendedahan Eksklusif! 

Rahsia Teknik Pemasaran Kreatif Usahawan Kuih Raya, 

Pasti Boleh Buat Duit Raya

Pendedahan Rahsia Perniagaan, Lengkap Dengan Teknik Pemasaran Dan Resipi Rahsia Untuk Anda Terus Bermula (Walaupun Anda Tak Pandai Buat Kuih Raya)

 

Daripada: Nor Azlina Sidek
Tarikh: Rabu, Jun 22, 2011

RE: Kepada Anda Yang Berminat Buat Duit Dengan Kuih Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sekarang dah menghampiri bulan Ramadhan.

Sedarkah anda bahawa ketika ini, pengusaha-pengusaha kuih raya di seluruh negara dalam diam-diam sedang mengatur strategi pemasaran bagi memenuhi permintaan kuih raya bagi Syawal tahun ini. Kalau tak percaya, anda cuba intai-intai di premis-premis jualan bahan-bahan kek dan biskut yang berdekatan.  

Dalam bulan Ramadhan, terdapat segelintir rakan-rakan kita yang sanggup mengharungi keletihan berpuasa di siang hari dan berjaga sepanjang malam semata-mata untuk memenuhi tempahan pelanggan terhadap juadah-juadah kuih raya yang mesti dibekalkan sebelum 1 syawal. Bahkan ada di antara mereka yang sanggup ambil cuti untuk memastikan tempahan-tempahan pelanggan dipenuhi.

Cuba bayangkan, kenapakah mereka sanggup bersusah payah sampai macam tu sekali? Cuba tanya mereka. Mungkin dengan rendah dirinya mereka akan jawab ’Saje je nak cari duit lebih sikit nak cover kos belanja musim raya, boleh la beli baju raya cantik-cantik sikit untuk anak-anak, tukar langsir baru’. Hmm... betul ke tu?

Sebenarnya mereka ini pandai menyimpan rahsia.

Biar kami dedahkan rahsia-rahsia tersebut...

Setiap tahun ada sahaja tempahan kuih raya yang terpaksa ditolak dan ada juga tempahan yang gagal dipenuhi? 

Tempahan terpaksa ditolak?

Bayangkan, betapa 'kencang'nya bisnes kuih raya ini.

Pengusaha-pengusaha kuih raya ini ibarat beruang polar yang  tidur lena dalam kesejukan   menunggu ketibaan musim panas. Ketahuilah bahawa musim raya ini adalah ibarat 
'musim panas' bagi usahawan-usahawan kuih raya.

 Tidakkah anda ingin turut sama merasai 'kehangatan' musim raya tahun ini?

 

Potensi Bisnes Kuih Raya

Bisnes Kuih Raya ini memang boleh buat duit. Serius. Ia sangat berkaitan dengan budaya hidup rakyat Malaysia ketika musim raya. Berikut adalah faktor-faktor yang menjadikan pengusaha-pengusaha kuih raya memperolehi pendapatan lumayan

1/3 daripada tenaga buruh di Malaysia adalah wanita dan mereka ini terikat dengan komitmen kerja dan tiada masa nak buat kuih raya
Menurut banci pada 1995, 47.1% wanita (lingkungan umur 18-50 tahun) di Malaysia adalah pekerja iaitu sebanyak 2.9 juta orang. Itu pada tahun 1995, bayangkan situasi sekarang. Sudah pasti jumlah tersebut semakin bertambah.

Terdapat lebih kurang 5 juta unit rumah di Malaysia dan setiap isi rumah perlu disediakan dengan kuih raya sebelum menjelang Syawal.

Wanita Melayu terkenal dengan sifat berlumba-lumba, termasuklah berlumba 'siapa lagi banyak jenis kuih raya'.
Wanita moden yang berkerjaya seringkali dikaitkan dengan tak pandai kurang mahir memasak dan mereka ini ada kuasa beli yang tinggi.

Anda pergilah ke mana-mana negara, anda takkan jumpa negara yang begitu banyak sekali kepelbagaian hidangan semasa hari raya seperti di Malaysia. 

Rakyat Malaysia terkenal dengan tabiat berbelanja habis-habisan ketika musim raya.
   

Adakah anda ingin melepaskan peluang yang datang setahun sekali ini atau anda ingin tunggu sehingga raya tahun hadapan?

Maka, bagi membantu anda sama ada baru nak bermula ataupun ingin kembangkan lagi bisnes anda, izinkan kami perkenalkan..

1 Set Ebook Rahsia Kuih Raya

Panduan Lengkap Bisnes Kuih Raya Berserta Dengan Teknik-Teknik Pemasaran Berkesan dan Resepi Lengkap Untuk Anda Terus Bermula, Berdasarkan Rahsia Perniagaan Kami Lebih Dari 10 Tahun 

Ikut Sahaja Langkah Demi Langkah, Pasti Boleh Buat Duit Raya

 

 

 
SIAPA SAYA?

Saya adalah Nor Azlina Sidek, seorang suri rumah sepenuh masa, telah terlibat dalam bisnes kuih raya sejak 10 tahun lalu. Bermula hanya dengan niat ’suka-suka’ bagi memenuhi hobi, namun saya dapati pendapatannya boleh membantu meringankan beban suami sehingga menjadi semakin serius setiap tahun apabila keseronokan melihat akaun bank kami bertambah setiap musim raya.  Dengan bantuan suami, pendapatan bersih kami daripada bisnes kuih raya meningkat setiap tahun.  

Suami saya pula adalah kenalan rapat kepada pemilik www.PustakaSiber.com. Pihak Pustaka Siber sudah sedia maklum dengan kesibukan kami setiap kali tiba musim raya, tapi entah macam mana pada Ramadhan tahun lepas, suami saya boleh terlepas cakap tentang potensi bisnes kuih raya dengan pihak Pustaka Siber. Sebelum ini, kami tak pernah dedahkan kepada sesiapa betapa lumayannya pendapatan bisnes kuih raya ni. Pihak Pustaka Siber telah mengambil masa beberapa bulan untuk memujuk kami mendedahkan rahsia-rahsia ini dalam suatu bentuk penulisan. 

 

Masalah-masalah Dalam Bisnes Kuih Raya

   Mungkin anda memang sedar bahawa bisnes kuih raya adalah 'Lubuk Duit' tetapi sampai sekarang anda masih belum bermula.

 
Adakah masalah-masalah ini menghantui anda?
 

 Tak tahu bagaimana nak bermula?

Tak tahu di mana nak dapatkan bahan mentah berkualiti dengan harga yang berpatutan?

Tiada resipi yang 'special' yang boleh menarik bakal pembeli?

Tak cukup modal? Adakah anda rasa bahawa anda memerlukan modal yang besar untuk bermula?

Masalah nak dapatkan tenaga kerja yang berpengalaman dan bergaji murah?

Tak tahu jenis-jenis kuih yang mendapat permintaan? Salah pilih jenis kuih yang hendak dipasarkan?

Kenaikan harga bahan mentah?

Tak dapat memenuhi tempahan sehingga menjelang Aidilfitri?

 

Ebook ini menawarkan jalan keluar bagi masalah-masalah di atas.

 
 
Antara Isi Kandungan Dalam Ebook Ini  
 
Persediaan-persediaan Sebelum Bermula
 
Jika anda baru bermula, bagaimana cara berjimat dalam pembelian peralatan asas.
Harga bahan-bahan mentah melambung naik. Bagaimana pula kalau habis stok? Kami dedahkan cara bagaimana mengatasi masalah ini.
Bagaimana mendapat tenaga kerja 'murahan'.
Bagi mereka yang pernah buat bisnes kuih raya, pasti anda tahu bagaimana peritnya mengadun tepung dalam jumlah yang banyak. Kami ada rahsianya. Tanpa perlu menggunakan sebarang mesin pengadun, hanya ___________, masalah mengadun tepung akan selesai dan menjimatkan 30% daripada masa anda.
Ada beratus-ratus jenis kuih raya, bukan semua jenis sesuai untuk dijual. Kami dedahkan cara-cara pemilihan jenis-jenis kuih yang sesuai untuk dijual.
Berdasarkan pengalaman kami selama 10 tahun, 10 jenis kuih ini adalah jenis kuih  yang paling laris. Oleh itu, anda boleh terus bermula dengan resipi lengkap yang kami sertakan.
Terdapat jenis-jenis kuih yang perlu dielakkan untuk di jual. Ramai pengusaha kuih raya melakukan kesilapan ini. Kenapa dan kuih-kuih yang bagaimana? 
Kalau nak jual jugak jenis-jenis kuih ni boleh, tapi ada kaedahnya. Dengan kaedah ini __________ anda pasti selamat.
Jika anda pajak kuih dengan orang lain, kualiti kuih adalah di luar kawalan anda. Namun ada 'teknik halus' bagi menjamin kualiti kuih tersebut. Ia memang berkesan. 
Kami akan tunjukkan anda bagaimana cara menentukan harga.
Pentingnya sistem maklumat pelanggan. Setelah beberapa tahun , barulah anda akan dapat lihat kesannya. Ramai pengusaha kuih raya yang memandang remeh perkara ini.
Teknik pembungkusan sampel kuih raya yang berkesan.

Strategi Pemasaran
 

Strategi 1.
Strategi pemasaran asas yang mesti dikuasai. Ia ibarat membina tapak kukuh dalam bisnes kuih raya anda. Jika ini berjaya, anda akan kekal lama dalam bisnes kuih raya ini dan setiap tahun pasti anda akan alami sendiri, bagaimana bisnes anda berkembang.

Strategi 2.
Strategi unik. Teknik Viral, RM400 dalam masa 3 minit. Kami bukan nak buat hype, tapi bila anda dah baca tentang teknik ini, pasti anda akan cakap 'oh, kenapa aku tak terfikir untuk buat macam ni'.

Strategi 3.
Golongan ini perlu 'diserang' terlebih dahulu setiap kali tiba musim raya sebelum disambar oleh orang lain.

Strategi 4.  
Dengan strategi ini, margin keuntungan boleh melonjak sehingga 50%-80%

Strategi 5.
Menjual dalam jumlah yang besar kepada golongan ________________. Bagaimana supaya mereka kekal sebagai pelanggan  anda setiap tahun. 

Strategi 6.
Jana keuntungan tanpa promosi. Anda buat kuih raya. Hantar. Tinggalkan. Dekat raya baru datang kutip duit raya.

Strategi 7.
Teknik menangkap pembeli-pembeli last minute. Golongan ini jangan sesekali diabaikan kerana potensi jualan dari mereka sangat tinggi.

Strategi 8.
Hamper kuih raya. Teknik pemasaran kreatif kuih raya.

 

Pendedahan Eksklusif
 
Pengusaha Kuih Raya Ekspress.
Tak pandai buat kuih raya, tapi nak jugak bisnes kuih raya?. Kami sertakan panduan lengkap bagaimana melakukannya.   
Teknik Meningkatkan Jualan Pada Minggu Terakhir Ramadan.
Juga dikenali sebagai Teknik Pecutan Akhir. Kami pernah mendapat RM1200 dalam masa satu malam. Pengusaha-pengusaha kuih raya lain ketawakan kami kerana dapat RM1200 je..

Buat Duit Selepas Raya.
Lepas raya, masih boleh buat duit. Kami dedahkan peluang untuk terus buat duit selepas raya.

Fenomena Baru Pemasaran Kuih Raya: Kaedah Pemasaran Melalui Internet
Dengan kaedah ini, bisnes kuih raya anda akan berkembang dengan pantas ke seluruh negara.

Kaedah Pemasaran Facebook.
Anda ada akaun facebook? 7 juta rakyat Malaysia juga ada akaun facebook. Bayangkan kuasa pemasaran yang ada dengan Facebook


 
 

Siapa Yang Patut Memiliki Ebook Ini?

Penganggur. Tak perlu susah-susah makan gaji, jadi suruhan orang lain. Bisnes kuih raya ini, andalah bos.

Mereka yang dah ada kerja tetap. Gula naik, tepung naik, minyak naik, anda mesti ada pendapatan sampingan. Inilah peluang anda buat duit mudah.

Para graduan yang belum mendapat kerja. Sementara menunggu apa-apa panggilan, inilah peluang buat duit jangka masa pendek yang mana anda tak terikat dengan sesiapa.                                             
Suri rumah yang mempunyai banyak masa dan ruang untuk mempraktikkan isi kandungan koleksi-koleksi buku resipi yang dah berkulat dalam almari buku.
Suami yang isterinya seorang suri rumah, nak jana pendapatan tambahan. Isteri anda buat kuih, anda buat marketing.

Mereka yang ada resipi kuih raya 'special'. Sudah pasti anda tiada saingan dalam memasarkan kuih raya 'special' tersebut

Mereka yang tak pandai buat kuih raya. Tapi nak juga buat bisnes kuih raya.

Mereka yang biasa buat kuih raya, tapi tak sedap, anak-anak sendiri pun tak nak makan.

Pengusaha kuih raya yang tak cukup tangan bagi memenuhi tempahan. Daripada anda tolak, bagus anda ikhtiarkan bagaimana cara nak meningkatkan produktiviti.

Pengusaha kuih raya yang risau pelanggan mereka lari kepada pengusaha lain.

Pengusaha kuih raya yang ingin kembangkan lagi bisnes sedia ada.
Nak bisnes kuih raya, tapi tak tahu cara promosi yang berkesan.
Bagi penggiat MLM, anda sudah sedia maklum bahawa bulan puasa adalah BULAN SEJUK BISNES MLM. Tanyalah mana-mana pakar pemasaran MLM. Bisnes kuih raya adalah sangat ideal bagi mengisi kekosongan tersebut. 
   
 
 
Bukan Sahaja Peluang Buat Duit Untuk Hari Raya Puasa....

Ini satu peluang untuk menjelaskan hutang piutang yang sedang menganggu hidup. Caranya mulakan bisnes . Bisnes yang mampu membawa keuntungan cepat tanpa risiko tinggi. Buat pertama kali di Internet seorang usahawan wanita mendedahkan hampir 90 peratus rahsia menjana wang dengan kuih raya. Sebenarnya jika anda seorang kreatif boleh dipanjangkan "blueprint" ini kepada bisnes makanan tempatan yang lain. Dan bukan sahaja Raya Puasa malahan ilmu tersirat boleh diubahsuai untuk situasi Deepavali dan Tahun Baru Cina. Bagi mereka yang tidak pandai di dapur pula jangan rasa ketinggalan. Itu semua tidak perlu. Sepuluh resepi yang terbukti keenakan dan kelarisan diberikan sekali. Tambahan pula ada lapan (8) strategi pemasaran dan taktik bagaimana terus membuat duit biarpun musim perayaan telah tamat. Kalau ingin peluang terjun dalam dunia bisnes tanpa takut terjatuh dalam lubang kerugian inilah masanya. Yang penting semangat keusahawanan, sanggup belajar dan mencuba bersunguh-sungguh di tahun pertama.

Sunthara Segar RFP, BEng (Hons) UKM.
Sijil Perancangan Kewangan Islam,
Penulis Buku-buku  Kewangan , Pendidik Kemahiran Kewangan, Fasilitator Seminar Kewangan
www.SuntharaSegar.Com

 
     
 

Pulangan Lumayan Daripada Ilmu Membuat Kuih Raya

Terima kasih Puan Azlina kerana bermurah hati mendedahkan pengalaman selama 10 tahun mengusaha perniagaan kuih raya.Satu pengalaman yang cukup lama yang dapat membantu bakal-bakal pengusaha kuih raya menjana pendapatan yang lumayan daripadanya. 

Apa yang menarik, ebook ini bukan sahaja mengajar anda membuat kuih raya komersial, malah mendedahkan teknik pemasaran atau penjualan kuih raya yang berkesan. Sebuah ilmu yang berharga dari seorang surirumah yang telah berjaya menjana pendapatan dari kuih raya.

Saya cukup terharu dengan usaha Puan Azlina untuk membantu lebih ramai bakal usahawan menceburkan diri dalam dunia perniagaan ini. Satu rahsia yang dikunci rapi oleh peniaga kuih raya, kini didedahkan oleh seorang peniaga yang berpengalamn, Terima kasih Puan Azlina kerana usaha membantu masyarakat kita.

Ikhlas daripada:

Mohd Hairul Hissam
www.rahsiataufufah.com

 
 
 
Teruja Untuk Memulakan
Bisnes Kuih Raya

Gempar! Rahsia Menjana Pendapatan Lumayan Dengan Kuih Raya Dibongkarkan Habis-habisan!”

Ini bukan omongan kosong…Ini ialah pengalaman sebenar penulis selama 10 tahun berkecimpung dalam bidang kuih raya ini. Ebook ini membakar semangat saya dan saya yakin anda juga begitu apabila membaca Ebook ini!

Teruja rasa bagi memulakan bisnes kuih raya kerana pendapatan yang diperolehi dalam satu bulan ketika bulan ramadhan berpotensi menjana pendapatan sama dengan beberapa bulan gaji.

Syabas saya ucapkan kepada penulis yang berani membuka rahsia beliau dalam perniagaan kuih raya yang selama ini beliau usahakan sejak 10 tahun lalu kepada umum!

Saya yakin ebook ini bakal melahirkan lebih ramai usahawan kuih raya! Insyallah

Amirul Hafiz,
www.UsahawanRemaja.Com

 
 

Amat Puas Hati Dengan Resipi
Kuih Raya Lina

10 resipi yang dikeluarkan oleh Lina sangat praktikal, mudah serta tidak memerlukan kos penyediaan yang tinggi. Menggunakan bahan asas yang biasa dan mudah didapati. Sangat sesuai untuk sesiapa yang baru nak mula. Saya telah pun mencuba resipi kuih batang buruk moden (Resipi no.7) yang diberi oleh Lina sebelum puasa tahun lalu. Dengan hanya satu jenis kuih, saya telah memperolehi pendapatan yang cukup bagi menampung perbelanjaan hari raya. Pelanggan saya hanyalah terdiri daripada rakan-rakan dan ibu bapa kepada kanak-kanak di bawah asuhan saya. Saya amat terkejut apabila tempahan yang diterima amat menggalakkan sehingga terpaksa saya menolak sebahagian tempahan tersebut. Saya yakin resipi-resipi Lina yang lain juga akan mendapat sambutan sekiranya saya cuba untuk tahun ini.

 Pada asalnya kuih batang buruk ini saya buat hanya untuk kudapan minum petang bagi kanak-kanak di bawah asuhan saya.  Mereka sangat suka.... sedap dan rangup.  Kalau satu balang, kejap je habis. Berita kesedapan kuih tersebut sampai kepada pengetahuan ibu-ibu mereka. Sampaikan ada ibu kanak-kanak sanggup belikan bahan untuk saya tolong buatkan kuih tersebut.

Insya-Allah, pada tahun ini saya akan mencuba strategi yang disarankan oleh Lina untuk meningkatkan lagi pendapatan hasil daripada jualan kuih raya.    

Nur Syafiqah Abdullah
Batu Caves, Selangor

 

 
Berapakah perlu anda laburkan bagi mendapatkan Panduan Lengkap Menjana Pendapatan Lumayan
Melalui Bisnes Kuih Raya..
...

 

Hanya RM50.00

(Anda Hanya Perlu Jual 2 Balang Kuih Raya Bagi Mendapatkan Kembali Kos Pelaburan Yang Anda Keluarkan Bagi Mendapatkan Ilmu Yang Membolehkan Anda Jual Beratus-ratus Balang Kuih Raya) 


Berminat? Klik Disini Untuk Membeli

Adakah anda masih ragu-ragu? Jangan bimbang!!

Dengan Pembelian ebook “Rahsia Kuih Raya” SEKARANG, Anda Menerima JAMINAN WANG DIKEMBALIKAN selama 30 Hari jika anda mendapati ebook Rahsia Kuih Raya ini tidak
mendatangkan manfaat kepada anda.

Anda hanya perlu pulangkan ebook tersebut dan duit anda akan dikembalikan sepenuhnya tanpa banyak soal. Jadi, anda tidak perlu risau. Yang penting hak anda sebagai 'customer' 100%
akan saya jaga.

Sebagai ganjaran, anda boleh menyimpan bonus yang bakal anda dapat bersama pembelian
EBook kami sebagai tanda penghargaan dari kami kerana telah memberi kami kepercayaan.

Terima kasih,

Yang Ikhlas,

Hajjah Nor Azlina Sidek

p/s: Jangan tunggu sehingga tahun hadapan baru anda nak bermula, bertindak sekarang kerana pengalaman tahun pertama adalah sangat berharga.

p/p/s: Risiko kerugian yang ditanggung dalam perniagaan kuih raya ini adalah sangat minimum. Oleh itu, anda tak perlu takut untuk bermula.

p/p/p/s: Jangan biarkan pesaing anda mempraktikkan panduan ini terlebih dahulu daripada anda, jika tidak anda pasti ketinggalan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Nota:

Rahsia Kuih Raya adalah dalam bentuk ebook, bukannya buku fizikal. Ia hanya boleh di'download' melalui satu download page yang akan diberikan melalui email selepas pembayaran dibuat. Bonus-bonus yang ditawarkan juga dalam bentuk elektronik download. Tidak ada sebarang penghantaran yang akan dilakukan. Ebook ini adalah dalam format PDF. Ia boleh dibaca melalui komputer. Jika anda ingin membacanya dengan cara biasa, anda perlu print terlebih dahulu.

©Hakcipta Terpelihara